vineri, 22 ianuarie 2010

Povestea unei mici bucatele de argint


Cand eram o pustoaica m-a pocnit si pe mine dorinta de a arata cochet si normal ca puteam gasi inspiratie numai prin cutia de bijuterii a mamei.Si nu erau putine minunatele lucrusoare ascunse cu atata sirg de biata mama tocmai de mainile mele distrugatoare.Dupa multe minute in care mi-am desfatat ochii cu bijuurile lucioase am dat peste ceva ce m-a facut sa ma opresc si sa ma minunez de frumusetea ei.Era un pandantiv micut si cochet de argint dar de o forma si o culoare care impresionau un copil.

Era micut,intr-o forma mai ciudata de cruce si din doua nuante de bleo.In ziua aceea am purtat pandantivul toata ziua dupa mine pana a venit mama acasa.Il tineam cu grija in manuta mea murdara cand m-am dus sa-i zic ce am descoperit.Saraca mama era sa lesine.Dar a avut taria de spirit sa fie calma si m-a luat de-oparte si mi-a spus istoria bucatelei de argint.

Mi-a povestit ca a fost facuta in Rusia si primita de acolo de bunica mea care l-a randul ei i-a lasat-o mamei mele drept amintire a rudelor noastre de departe.Rude care in timpul razboiului au murit sau au plecat prin parti de nimeni stiute.Cu o voce calma dar incarcata de emotie mi-a povestit ca bijuteria trebuie sa o pastrez si sa am grija de ea daca vreau sa o am mostenire peste ani sa ma laud cu o asa piesa veche si cum rar se va mai gasi.

Si ca o dovada a faptului ca un copil ramane impresionat de glasul mamei cald care te invata numai de bine am pastrat cu sfintenie bijuteria purtand-o de cateva ori dar mai mult degradandu-se din cauza vremii si facand mai mult drumul bijutier-cutie de bijuterii decat purtatul in sine.Dar important este ca o mai am si e intacta si ma ajuta sa-mi aduc aminte de trasnaile pe care le faceam cand eram copil dar si de povestile bunicii mele despre rudele si neamurile care poate se gandesc chiar acum la noi.Bijuteria este in familia noastra de trei generatii si daca a scapat din mainile mele de copil sper ca v-a scapa si din cele ale copiilor mei pentru a-si aduce si ei aminte cu placere de strabunica lor.

Post scris pentru leapsa de pe Hotcity.ro.O dau mai departe Loredanei.

Niciun comentariu: